Klanttevredenheid is belangrijk voor ons

Wij zetten ons in voor een hoge klanttevredenheid. Wij willen onze cliënten zo goed en snel mogelijk helpen. Wij vinden het belangrijk om moeilijke notariële akten om te zetten in begrijpelijke taal. Wij zijn zeer toegankelijk en vinden communiceren met onze cliënten belangrijk. Net dat extra stapje zetten om de verwachtingen van onze cliënten te overtreffen. Dat is onze ambitie!

Maar soms slaan we de plank mis…

Ook dan willen wij je graag verder helpen om je klacht op te lossen. Hoe verder?

    1. Neem contact met ons op en vertel je verhaal. Wellicht kunnen we het snel oplossen. Bespreek je klacht altijd eerst met onze notaris. Je kunt dan het probleem voorleggen en de notaris kan zijn handelwijze verklaren. Zeker als het gaat om de aangeboden dienstverlening, werkt een gesprek voor beide partijen vaak verhelderend en is een oplossing meestal dichtbij. Je kunt ons bellen (030 – 227 17 32), mailen (info@smartlegal.nl), schrijven (Groenmarktstraat 19, 3521 AV Utrecht) of een Whatsapp bericht sturen (06 – 23 96 84 21).
    2. Wanneer een gesprek met de notaris niet tot een oplossing leidt, kun je de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) inschakelen voor informele tussenkomst. De tussenkomst van de KNB is bedoeld voor cliënten die ontevreden zijn over de dienstverlening van de notaris of de notaris(af)rekening. Bemiddeling aanvragen kan via deze link: https://www.knb.nl/de-notaris/klacht-over-notaris/aanvraagformulier-bemiddeling
    3. Geeft bemiddeling ook niet een bevredigend resultaat? In dat geval kunt u zich tot de Geschillencommissie Notariaat wenden. Notarissen en kandidaat-notarissen zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Notariaat. Dit is een onpartijdige commissie die een uitspraak doet over het geschil. Deze uitspraak is bindend: zowel u als de (kandidaat-)notaris moet zich daaraan houden. De Geschillencommissie Notariaat oordeelt of de (kandidaat-)notaris heeft gehandeld zoals mag worden verwacht van een redelijk bekwame en redelijk handelend notaris. Een geschil voorleggen kan via deze link: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/notariaat/

Vragen? Bel onze klantenservice


030 – 227 17 32