Dit is de akte die de notaris opmaakt bij de overdracht van een woning. Deze bestaat uit de ‘akte van levering’ of leveringsakte, die voortkomt uit de koopakte, en de ‘hypotheekakte’. De leveringsakte wordt getekend door zowel de notaris, de koper en de verkoper. de hypotheekakte is alleen voor de koper, die verklaart daarin dat de woning onderpand is voor een lening bij een bank, de hypotheek. De notaris registreert de overdrachtsakte bij het Kadaster.
U bevindt zich hier: Home1 / Berichten2 / Veelgestelde vragen Woning & Hypotheek3 / Wat is een overdrachtsakte?
Onze gegevens
SmartLegal NotarisVandaag Utrecht
RTL Legal B.V.
- Wittevrouwensingel 4
- 3581 GA Utrecht
Notaris Utrecht Huis & Hypotheek
Notaris in jouw regio
Utrecht | Nieuwegein | Leidsche Rijn | Bunnik | Breukelen | Vianen | Houten | Maarssen | De Bilt | Bilthoven | De Meern | Vleuten | Zeist | Odijk | Groenekan
Contact
Telefoon: 030 - 227 17 32
E-mail: info@smartlegal.nl
Relaties
Erven & Schenken
Informatie
- Contact
- Bereikbaarheid en parkeren
- E-mail ons
- Algemene voorwaarden
- Privacyverklaring
- Heeft u een klacht over onze dienstverlening?
- Notaris.nl
- EPN Notaris
- Register Estate Planners
- Notaristarieven
- Cliëntenonderzoek en meldingsplicht WWFT
- Overzicht voorwaarden
- NotarisVandaag
- Helpdesk & Kennisbank
- Tarieven en vrijstellingen – Erfbelasting en schenkbelasting 2023
- Tarieven en vrijstellingen – Erfbelasting en schenkbelasting 2024